محل لوگو

جامعه شناسي گروههاي سياسي


مقدمه

  • انسانها بيشتر عمرشان را در گروهها زندگي مي کنند؛آنها به عنوان اعضايخانواده، ساکنان يک محله يا شهر، اعضاي يکگروه خاص اجتماعي يا اقتصادي و يا مذهبي و قومي نيز به عنوان شهروندان يک ملت بايکديگر رابطه دارند. انسانها حتي اگر خودشان هم آگاه نباشند که اعضاي يک گرو هند ،باز به شيوه هايي فکر و عمل مي کنند که دست کم بخشي ازآنها را عضويت در گروه تعيينمي کند. نوع لباسي که آدمها مي پوشند، نوع خوراک و نحوه خوردن آنها، عقايد وارزشهايشان و رسومي که رعايت مي کنند، همگي تحت تأثير عضويت آنان در گروههايگوناگون مي باشند.
  • جامعهشناسيرا مي توان به عنوان بررسي علمي زندگي گروهي انسانها تعريف کرد.جامعهشناسان در واقع مي کوشند تا آنجا که ممکن است اين نکته را به دقت و به گونه اي عينيتوصيف و تبيين کنند که انسانها چرا و چگونه در گروهها با يکديگر رابطه دارند.
  • يکي از اهداف عمده جامعه شناسي پيش بينيرفتاراجتماعي و نظارت بر آن است. اين هدف در جامعه نوين بصورتهاي گوناگوني تحقق مييابد. همچنين جامعه شناسي به تخفيف تعصبها و پيشداوريهايي که مانع انعطاف پذيريبيشتر انسانها در برخورد با موقعيتهاي تازه مي شوند، کمک مي کنند.
  • سرانجام بايد گفت که بررسي جامعه شناختي شيوه هاي نگرش و واکنش نويني را دربرخورد با سيماي پيوسته متغير واقعيت اجتماعي، برايمان فراهم مي آورد.


جامعه شناسيمطالعه قوانين و فرايندهاي اجتماعي است که مردم را نه تنها بهعنوان افراد و اشخاص بلکه به عنوان اعضاء انجمنها ،گروهها و نهادهاي اجتماعيشناسانده و مورد بررسي قرار مي دهد .جامعه شناسي مطالعه زندگي اجتماعي گروهها وجوامع انساني است.مطالعه اي هيجان انگيز و مجذوب کننده که موضوع اصلي آن رفتار خودما به عنوان موجودات اجتماعي است .دامنه جامعه شناسي بينهايت وسيع است و از تحليلبرخوردهاي گذرا بين افراد در خيابان تا بررسي فرايندهاي اجتماعي جهاني را در بر ميگيرد.

تاريخچه


مبلغ قابل پرداخت 30,300 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 372

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما